keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Pääsiäiskuulumisia

Moikka!
Pääsiäisen pyhät ja neljän (!!!) päivän lomat on lusittu ja kivasti oli pakko raahautua taas töihin.. :( Kuinkahan mun motivaatio riittää kun oon koko viikon iltavuorossa. Ei hyvä tämä.

Lauantaina olin Kallen ''koulutunnilla''. Siis ite olin ihan asennoitunu puomikoulutunnille mut hyppäämiseks se meni. Tai oikeestaan ne oli kavaletteja (Laralle). Mun tavoitteena oli treenata tota suoruutta ja kääntämistä, kun siinä on ollut pieniä ongelmia.
TADAA! Heidi 20v osaa käyttää painttia. Aluks tehtiin tehtävää oikeassa kierroksessa niin et 1. oli ravipuomeina. Ravipuomien jälkeen nostettiin laukka ja hypättiin este nro 2. Sitten suunnan vaihto, ravipuomit vasemmassa kierroksessa, laukannosto ja este nro 3. Tätä jatkettiin hetken aikaa ja sitten nostettiin ykkönen pieneks pystyks ja tehtiin samaa harjoitusta molemmissa kierroksissa. Eli 1. 2. 3 ja 1.3.2. Aluks molemmat kaarteet tuotti ongelmia, sitten kakkosesteen kaarre alko sujumaan hyvin. Kolmosesteen kaarre oli selkeesti hankalin meille ja Lara punki oikeeta pohjetta vasten ja mä sorruin vaan kääntämään ja kääntämään..

Hetken tehtiin rataa myös näin, eli vasemmassa kierroksessa ykköseltä kolmoselle, kaarre kakkoselle ja taas kolmoselle. Nyt keskityttiin siihen että mä en vaan jää kääntämään vaan ihan oikeesti käytän niitä ulkoapuja.

Joo tää on kyllä viimenen paint-väkerrys, mä lupaan. Lopuksi sitten hypättiin hurja rata! Eli: 1. 3. 2. ja taas 3. Kolmosen jälkeen miniokserilta (4.)  kaarre toiselle okserille (5.) ja väliin kuusi laukkaa. Vitoselta mentiin pysty (6.) ja lopuksi kolmonen vielä uusiksi. Väliin sama laukkamäärä. Laralla on kuitenkin aika iso laukka ja kun esteet vähän nousi niin alettiin tulemaan kahta vikaa väliä viidellä. Tämä osottautukin sit tunnin vaikeimmaks osioks. Oon tosiaan kaks vuotta yrittäny ratsastaa hevosta vaan mahdollisimman rauhalliseksi ja oon ennen estettä vaan odottanut. Laraa taas voi ihan normaalisti ratsastaa esteillä eteen ja aloin sitten jännittään taas ihan turhaan. No lopuks selviydyttiin sitten ihan kunnialla :) ja hei, kellä muulla on muka parempaa tekemistä lauantai-iltana klo 20:00 kun olla valmennuksessa?
valmennukseen lähdössä!

Sunnuntaina vähän höntsäiltiin kentällä ja harjoiteltiin taas Petran Urco-pojan lastausharjoittelua. Poika osaa mennä jo hienosti kärryyn! Ollaan Kari Vepsästä tai Monty Robertsista seuraavat.. Pitää varmaa alkaa lastailee vaikeita hevosia työkseen! :D

Maanantaina oli niiin ihana keli, että pakattiin hevoset traikkuun (Petra otti Uffen mukaan) ja mentiin Hämeenkankaille maastoileen. Reilun tunnin maastolenkki tuli tehtyä ja päästiin kolme laukkapätkääkin vetämään. Vähän jännitti kun ei osannu yhtään ees aavistaa, kuinka neiti käyttäytyy ja mitä se pelkää. Taas jännitin ihan turhaan kun neiti käyttäyty esimerkillisesti :) Hieno heppa! Hyvä keli, hyvä maasto ja paras seura <3
Turvallisesti ratsailla (instagram-riippuvaiset..)

Eilen ja tänään taas höntsäiltiin kentällä. Tänään yritin vähän vääntää kouluakin, mutta teloin polven maanantaina ja se on kipuillut nyt aina ratsastaes.. Ei hyvä tämä! Pieni mustelma, iso kipu.

Perjantaina olis vuorossa nyt oikeesti koulutunti :) Saa nähdä kuinka käy. Ensviikolle yritän saada satulansovitusaikaa niin saadaan mulle ja hepalle istuva penkki :)

<3 Heidi ja Lara

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti